• Centrala Szkolna
  • Dzwonki
  • Strona główna
  • Kontakt
  • Mapa strony
  • Moje konto
  • Poczta
  • Zespół szkół
  • SP: klasy 0-3
  • SP: klasy 4-8
  • Gimnazjum
  • ŻŁOBEK
  • Przedszkole
  • Aktualności przedszkola »
  • Aktualności miesiąca
  • SUKCESY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA "BAJECZNA KRAINA"
  • Ramowy rozkład dnia
  • Kronika wydarzeń przedszkola
  • Rekrutacja do przedszkola »
  • Zajęcia w przedszkolu
  • Wieści z życia grup »
  • Dyżur wakacyjny
  • REGULAMIN PRZEDSZKOLA
  • Kontakt
  • Sponsorzy i Przyjaciele Zespołu Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim - Modlin Twierdza
  • SALE PRZEDSZKOLNE, PLAC ZABAW, MINI ZAGRODA
  •  

    RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 4

    "BAJECZNA KRAINA" W ZESPOLE SZKOLNO - PRZEDSZKOLNYM NR 4

    W NOWYM DWORZE MAZOWIECKIM


    DZIECI PRZYCHODZĄ DO PRZEDSZKOLA DO GODZINY 8.00

     

    6.30 – 8.20 – Praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne
    z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.

    Dzieci:
    -
    posługują się zwrotami grzecznościowymi, są aktywne podczas organizacji swojej działalności poprzez zgłaszanie propozycji działań,
    - aktywnie rozwijają swoje zainteresowania korzystając ze swobodnego dostępu do kącików zabaw,
    - doskonalą już nabyte sprawności i umiejętności,
    - usamodzielniają się i nawiązują kontakty społeczne z innymi dziećmi i nauczycielami.


    8.20 – 8.30 - Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturowych.


    8.30 – 9.00 - Śniadanie, mycie zębów po śniadaniu.

    Dzieci:
    - aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia,
    - nabywają i utrwalają nawyki higieniczne,
    - doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków.

    9.00 – 10.00  - Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego.

    Dzieci:
    - wykazują naturalną chęć poznawania otaczającego świata wszystkimi zmysłami, odkrywają i kreują rzeczywistość podczas działalności intelektualnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej,
    - przy pomocy nauczyciela i korzystając z różnych źródeł wykorzystują wiedzę już nabytą
    lub zdobywają nową wiedzę podczas aktywnej działalności,
    - poznają swoje możliwości, znajdują różne sposoby rozwiązywania zadań w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania,
    - uczą się szanować odmienne zdanie i działania osób w społeczności jaką jest grupa,
    - zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

    10.00 – 10.20 - Przygotowanie do II części śniadania, czynności porządkowo-higieniczne, II część śniadania

    Dzieci:
    - są świadome potrzeby spożywania owoców, surowych warzyw,
    - czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie się).

    10.20 – 10.30  - Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie, rozbieranie się).

    10.30 – 11.40  - Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.

    Dzieci:
    - dokonują swobodnego wyboru aktywności
    - utrwalają materiał programowy podczas zabaw organizowanych przez nauczyciela
    oraz w trakcie zabaw dowolnych,
    - są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu,
    - uczestniczą w zabawach i grach terenowych (w zależności od pogody), poznają najbliższe otoczenie przedszkola podczas spacerów, wycieczek,
    - znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym,
    - doskonalą umiejętność samodzielnego ubierania i rozbierania się,
    - integrują się z kolegami z grupy oraz z dziećmi z innych grup.

    11.40 – 12.00  - Przygotowanie do spożycia zupy, czynności porządkowo-higieniczne, zupa

    Dzieci:
    - pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych,
    - doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, korzystania ze sztućców.

    12.00 – 12.15  - Spożycie zupy

    12.15 – 13.50  - leżakowanie (w grupie ,,Tygryski”)

    Dzieci młodsze (grupa ,,Tygryski”)
    - czynności samoobsługowe (ubieranie, rozbierania się itp.),
    - odpoczywają na leżakach przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej lub bajce czytanej
    przez nauczyciela.

    12.15 – 13.50  - Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzesz: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie (grupy: „Żabki”, ,,Motylki”, ,,Delfinki”, ,,Pszczółki”).

    Dzieci starsze (grupy: „Żabki”, ,,Motylki”, ,,Delfinki”, ,,Pszczółki”)
    - biorą udział w zabawach relaksacyjnych mających na celu odpoczynek, wyciszenie.

    13.50 – 14.00  - Przygotowanie spożycia do II dnia, czynności porządkowo-higieniczne

    14.00 – 14.30  - II danie.

    Dzieci:
    - doskonalą zasady kulturalnego zachowania podczas posiłku,
    - czynności samoobsługowe przed i po obiedzie,
    - doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, korzystania ze sztućców.
    - stosują zwroty grzecznościowe przy pożegnaniu.

    14.30 – 17.00  - Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.

    Dzieci:
    - podejmują się realizacji samodzielnie skonstruowanych zabaw, gier (indywidualnie,
    w zespole),
    - uczą się współodpowiedzialności i rozumienia potrzeb innych,
    - uczestniczą w rozmowach z nauczycielem, kolegami, rodzicami,
    - stosują zwroty grzecznościowe przy pożegnaniu.



    REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
    ODBYWA SIĘ W GODZ: 7.00 – 12.00