• Centrala Szkolna
  • Dzwonki
  • Strona główna
  • Kontakt
  • Mapa strony
  • Moje konto
  • Poczta
  • Zespół szkół
  • SP: klasy 0-3
  • SP: klasy 4-6
  • Gimnazjum
  • ŻŁOBEK
  • Przedszkole
  • Aktualności przedszkola »
  • Aktualności miesiąca
  • SUKCESY PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA "BAJECZNA KRAINA"
  • Ramowy rozkład dnia
  • Kronika wydarzeń przedszkola
  • Rekrutacja do przedszkola »
  • Zajęcia w przedszkolu
  • Wieści z życia grup »
  • Dyżur wakacyjny
  • REGULAMIN PRZEDSZKOLA
  • Kontakt
  • Sponsorzy i Przyjaciele Zespołu Szkół w Nowym Dworze Mazowieckim - Modlin Twierdza
  • SALE PRZEDSZKOLNE, PLAC ZABAW, MINI ZAGRODA
  •  

    RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU


    DZIECI PRZYCHODZĄ DO PRZEDSZKOLA DO GODZINY 8.00


    6.30 - 7.00 - swobodne zabawy podejmowane przez dzieci


    7.00 - 8.20 - zajęcia wspomagające realizowane przez nauczycielkę, praca indywidualna, zabawy ruchowe, poranne ćwiczenia gimnastyczne, zabawy dowolne;
    Dzieci :
    - posługują się zwrotami grzecznościowymi , są aktywne podczas organizacji swojej działalności poprzez zgłaszanie propozycji działań ,
    - aktywnie rozwijają swoje zainteresowania korzystając ze swobodnego dostępu do kącików zabaw ,
    - doskonalą już nabyte sprawności i umiejętności ,
    - usamodzielniają się i nawiązują kontakty społeczne z innymi dziećmi i nauczycielami .


    8.20 – 8.30 - przygotowanie do śniadania


    8.30 - 9.10 - śniadanie, mycie zębów po śniadaniu
    Dzieci;
    - aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia ,
    - nabywają i utrwalają nawyki higieniczne ,
    - doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków .


    9.10 - 10.00- zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane i prowadzone przez nauczycielki , zabawy dowolne podejmowane przez dzieci
    Dzieci;
    - wykazują naturalną chęć poznawania otaczającego świata wszystkimi zmysłami, odkrywają i kreują rzeczywistość podczas działalności intelektualnej , plastycznej , muzycznej , ruchowej , werbalnej,
    - przy pomocy nauczyciela i korzystając z różnych źródeł wykorzystują wiedzę już nabytą lub zdobywają nową wiedzę podczas aktywnej działalności ,
    - poznają swoje możliwości , znajdują różne sposoby rozwiązywania zadań w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania,
    - uczą się szanować odmienne zdanie i działania osób w społeczności jaką jest grupa ,
    - zabawy dowolne podejmowane przez dzieci.

    10.00 – 10.20 - druga część śniadania
    Dzieci :
    - są świadome potrzeby spożywania owoców , surowych warzyw

    10.20 - 11.40 - pobyt na powietrzu, spacery, wycieczki
    Dzieci :
    - dokonują swobodnego wyboru aktywności
    - utrwalają materiał programowy podczas zabaw organizowanych przez nauczyciela oraz w trakcie zabaw dowolnych,
    - są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu,
    - uczestniczą w zabawach i grach terenowych ( w zależności od pogody ), poznają najbliższe otoczenie przedszkola podczas spacerów , wycieczek,
    - znają zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym,
    - doskonalą umiejętność samodzielnego ubierania i rozbierania się
    - integrują się z kolegami z grupy oraz z dziećmi z innych grup

    11.40 - 12.00 - przygotowanie do zupy , zupa
    Dzieci :
    - pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych ,
    - doskonalą umiejętności samodzielnego spożywania posiłków , korzystania ze sztućców.

     

    12.00 - 12.25 - spożycie zupy


    12.25 - 14.00 - leżakowanie (w grupie TYGRYSKI)
    Dzieci:
    - czynności samoobsługowe (ubieranie, rozbieranie się itp.)
    - dzieci 3,4 -letnie odpoczywają na leżakach przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej lub bajce czytanej przez nauczyciela

     

    12.25 - 13.00 - zajęcia relaksacyjne (grupy ŻABKI, MOTYLKI, DELFINKI, PSZCZÓŁKI)

    Dzieci starsze ( 5,6-latki )
    - biorą udział w zabawach relaksacyjnych mających na celu odpoczynek , wyciszenie,

     

    13.00 - 14.00 - zabawy , zajęcia indywidualne i zespołowe organizowane na powietrzu lub w sali ( grupy ŻABKI, MOTYLKI, DELFINKI, PSZCZÓŁKI)

    Dzieci:
    - utrwalają zdobyte wiadomości , umiejętności
    - doskonalą swoje zdolności , uzdolnienia
    - uczestniczą w zajęciach wyrównawczych oraz zajęciach dodatkowych .

     

    14.00 - 14.10 - przygotowanie do spożycia do II dania

     

    14.10 - 14.30 - II danie
    Dzieci :
    - doskonalą zasady kulturalnego zachowania się podczas posiłku
    - czynności samoobsługowe po obiedzie (mycie zębów)

     

    14.30 - 16.30 – zajęcia indywidualne i zespołowe , zabawy dowolne, rozchodzenie się dzieci
    Dzieci :
    - podejmują się realizacji samodzielnie skonstruowanych zabaw , gier ( indywidualnie , w zespołach ),
    -uczą się współodpowiedzialności i rozumienia potrzeb innych,
    - uczestniczą w rozmowach z nauczycielem, kolegami, rodzicami,
    - stosują zwroty grzecznościowe przy pożegnaniu


    REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
    ODBYWA SIĘ W GODZ: 7.00 – 12.00